Mix: 2m Nalle, Resepti, Päivän asu + 2м Медвежонок, Рецепт, Одежда

Moikka! Tuli ajatus tehdä tommonen mix-postaus, missä postailen kaikki mitä lupasin joskus postailla.
Здравствуйте! Создала такой микс-пост, где опубликую все то, что когда то обещала опубликовать.

IMG_95802vk
Sain tälläinen söpö lahja mieheltä. Nallen pituus on 2m, ja se painaa n. 6-7 kg!
Вот такой милый подарок, я получила от своего мужчины. Рост медвежонка 2м, а вес около 6-7 кг!


5

Tässä on se lahja, jonka ostin itse, itsellesi. Myöhemmin kirjoitan ehkä arvostelu jostain tuotteesta.
А такой подарок, я купила себе сама, для себя, попозже возможно напишу некоторые отзывы о продуктах.

6


Ja loppujen lopuksi, sämpylän resepti! Resepti on todella helppo ja nopea, ja se on otettu minun kotitalouskirjasta! Näitä sämpylöitä olemme tehneet kotitaloustunnilla, varmaa koko ylä-asteen aikaana...muistoja muistoja…

И напоследок обещанный рецепт булочек! Он очень простой, и не требует много времени. Рецепт взят из моей школьной книги 7-9 классах, мы когда то пекли эти булочки на уроках..воспоминания воспоминания….

2

Sämpylät 10-12 kpl
2 1/2 dl vettä tai maitoa
25g hiiva
1 tl sokeria
2 1/2 dl vehnäjäuhoja
3/4 dl suolaa
n. 3dl sämpyläjauhoja
25g margariinia
tai 2 rkl öljyä

1.Lämmitä maito kädenlämpöiseksi ja kaada kulhoon. Murenna hiiva nesteeseen ja sekoita puuhaarukalla tasaiseksi. Vatkaa joukkoon sokeri ja vehnäjauhot.
2.Peitä astia liinalla ja jätä kulho lämpimään veteen 10-15 minuutiksi.
3.Kun juuri kuplii, lisää suola ja suurin osa jauhoista puuhaarukalla vatkaten.
4.Jatka jauhojen lisäämistä kädellä alustaen. Lisää lopuksi rasva. Käytä jauhoja sen verran, että taikina irtoaa astiasta ja siitä muotoutuu pehmeä kiinteä pallo.
5.Vaivaa taikinaa jauhotetulla alustalla, muotoile se tangoksi ja jaa 10-12 osaan.
6.Leivo taikina sämpylöiksi ja nosta ne pellille leivinpaperille. Anna sämpylöiden kohota peitettyinä lämpimässä.
7.Paista 225 asteessa uunin keskitasossa n. 12 minuuttia.

1 dl = 100 мл.

Булочки 10-12 шт
2 1/2 dl воды или молока
25г дрожжей
1 ч. л. сахара
2 1/2 dl пшеничной муки
3/4 ч. л. соли
примерно 3dl муки для булочек
25г маргарина
или 2 ст. л. растительного масла

1.Слегка подогрейте молоко и помешиваю, добавить в него дрожжи, сахар и пшеничную муку.
2.Накройте миску полотенцем и положите в теплую воду на 10-15 минут.
3.Добавьте в тесто соль и почти всю (большинство) муку для булочек, при этом все время мешайте тесто.
4.Продолжайте мешать тесто, в самом конце добавьте маргарин либо растительное масло. Тесто должно получиться плотным.
5.Разделите тесто на 10-12 кусочков и сделайте и придайте ему форму булочек.
6.На противень положите бумагу для выпечки, и дайте будущем булочкам немного настояться в тепле.
7.Выпекать при 225 градусах, примерно 12 минут.



P.S.Tässä on vielä tämän päivän asu:
P.S.Сегодняшний наряд:

IMG_02142

IMG_02212

Ihanaa sunnuntaita kaikille.
Всем хорошего воскресенья.

No comments:

Post a Comment

INSTAGRAM